- Excellence
- Respect
- People-centric
- Impactfullness
- Empowerment
“Empowerment betekent voor mij het (ondernemende) heft in eigen handen te kunnen nemen, waarbij er geen barrières bestaan. Daarmee bedoel ik barrières om van een ruw concept naar een start-up te gaan, die dan verder kan doorgroeien tot een bloeiende organisatie waarbij je zélf aan het roer staat.”
Hoe omschrijf je vandaag jouw rol als ondernemer aan vrienden en familie?
“Ik werk als CEO van een organisatie waarbij ik de mogelijkheden krijg om te ondernemen en samen te werken met een groot netwerk van klanten. Het ‘C-level’ mag dan erg high-end klinken, met onze oplossingen willen we directe impact creëren in het dagelijks leven van bedrijven en gezinnen.”
Wat betekent Bewire voor jou?
“Bewire geeft je als start-up een ondersteunend raamwerk dat stabiliteit, vertrouwen en de nodige handvaten aanreikt om de eerste stappen te zetten. Zo zijn we kunnen groeien naar een scale-up en kunnen we onze eigen expertise mee op tafel leggen om het ecosysteem van Bewire mee te versterken.”
Ik kijk terug op de grote uitdagingen met een big smile! De lessen die we hebben geleerd, hebben ons gebracht waar we nu staan. En dit is nog maar het begin…”
Welke situatie of gebeurtenis is je het meest bijgebleven sinds de start als ondernemer binnen Bewire en waarom?
“Ik kan er onmogelijk 1 moment of situatie uitkiezen… Ik denk dat het eerste jaar als ondernemer wel de moeite waard is om op in te zoomen. In die periode heb ik geleerd dat een ruwe (en misschien soms naïef positieve) visie op de wereld en klanten ervoor zorgt dat je je business model meedere malen moet (laten) challengen en aanpassen om écht succesvol te zijn.
Iedereen heeft theorieën en adviezen, maar uiteindelijk ben jij het die beslist welke koers er wordt gevaren, met vallen en opstaan.”
Wat zou je aan (potentieel) toekomstige Bewire-ondernemers willen meegeven?
“Ik heb 2 tips, vanuit mijn eigen ervaring.
- Zorg dat je gechallenged wordt in plaats van geadviseerd. Het is immers jouw visie die je in de markt wil lanceren.
- Groei samen met mensen in je organisatie die geloven in jouw visie en mindset. In onze snel veranderende markt (en maatschappij) zal je vroeg of laat moeten pivoteren. Zorg ervoor dat je dat niet alleen hoeft te doen.”
It doesn’t feel like a job, it’s a way of life!"
— Luca Filippone, Managing Partner van The Value Hub